Jag vill ha!

Jag vill ha vår, valborg i Uppsala, ljumma, ljusa vårkvällar, soluppgång på väg hem från utekvällen, nysopade gator att rejsercykla på, hav av scillor utanför BMC, Magnoliablommor, Bryggan på snerikes, ljusa jeans och converse, grillkvällar i ekoparken, skott som gror i köket,  kubbspel och fotboll, öppna skor och skinpajjen.

*

Och sen, sen vill jag ha varma sommarnätter längs Visbys kullerstensklädda gator, jordgubbar, Gatufesten i Sundsvall med fina vänner, konserter på Stadion i Stockholm, roadtrips med bästa gänget, solbränna, bo i tält, dricka öl och grilla korv i solnedgången, fiska, cykla till Ica och köpa glass, familjen, solnedgångar i havet, Sylvis bullar, sand mellan tårna..

Och sen efter det, då vill jag ha älskade kräftskivor, långpromenader varma augustikvällar, balkongmys, solmogna tomater, mera kräftskivor, snaps, blåbärsplockande..... Svamppromenader, utflykter med matsäck och termos med varm choklad, familjen, varma soppor, vackra, vackra färger..
*
Men innan det så vill jag ju ha skridskoåkning och hockey i Vasaparken, Varm choklad, Skidåkning i underbara fjällen, pulkaåkning, snöbollskrig, rimfrost, solsken och klarblå himmel, mysiga pälsmössan,  tända ljus, rödvin eller kanske öl, spelkvällar med Cissi och Jonas, soffan och filten, raggsockorna, varma soppor igen, kramar, och kanske en och annan liten fest..
*
Fest sa vi ja..;)
Tror ni jag får som jag vill!?

Karin, hon den där..

Kommentarer
Postat av: Maya

Åh vilka härliga bilder!

Jag vill oxå gärna ha vår och sommar inom kort.

Men idag passar jag på att njuta av det vackra vintervädret.

2012-02-12 @ 12:31:23
URL: http://mayasblogg.wordpress,com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0