Karin Hjärta Siri

Jo, hon heter så alltså. Men inte Siri som alla andras iPhone 4s. Aldrig! Snarare för att det är mitt substitut till lilla kissen Siri såklart! Och nu är hon i säkert förvar hos mig igen. Den här gången håller jag i henne HÅRT!
Och eftersom jag var så klok att jag hade säkerhetskopierat gamla Siri till iCloud, så är nya Siri en exakt kopia. Allt är kvar. Varenda liten app, varenda bild, alla meddelanden, kontakter, kalenderposter, mailkonton, safarisidor, inställningar. Allt! Ja, till och med mina alarm. Jag kanske är lite föråldrad av mig, men DET är fanimej ballt alltså!
<3
Ja, jag vet att jag är patetisk och en obotlig materialist.. Men det ska jag sluta med nu. Punkt.
Men ni vet, Once you go mac, you never go back! ;)
(iofs är ju inte fånen en mac, men nästan!)
Nog om det..

Sitter jag här hemma och myser med en varm kopp kaffe (hör och häpna! Men snabbkaffe med Mycket mjölk är helt ok med mage!) och väntar på att Siri ska ringa. Alltså inte katten, utan telefonen såklart!
*
Vet nämligen inte riktigt vad kvällen ska komma med! Det blir dock nåt lugnt, för det är en dag fyllt med plugg som väntar mig imorgon! (och lite tvättande förstås) Dessutom blir det en vit helg, för jag ska göra ett fett ballt test på söndag, och då är det av ytterst stor vikt att mina "kroppsvätskor" är i balans, för att testet ska vara tillförlitligt!
Men man kan ju givetvis ha trevligt utan alkohol, så det ska jag ha i helgen! =)

Jag lyckades bannemig inte knäppa några fräsiga bilder alls igår när tjejorna var här!
Bara dessa två, mindre skarpa..oopsie!
Carina och Amanda, dricker vin och äter fajitas!
Maria tittar bort precis i fotoögonblicket! Typiskt!
Ulrikastackarn var hemma med feber, men hon fanns i våra tankar!
*
Efter middagen blev det soffmys med mer vin och sen lite te, och en massa skvaller och tjejsnack såklart, ni vet ju hur tjejor är! ;)

Medan jag slängde upp bilderna ringde såklart telefonen, så nu blir det lite fixande här hemma, och sedan en promenix ner på stan, för lite nationshäng!
Trevlig helg på er folks!
Kakmonstret och Siri

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0