En trött liten kaka..


*gäääsp* Vaknade nyss ja. (kl 20.30)  Skulle vila en halvtimme. Det blev fyra halvtimmar istället. Frågan är, Vem stängde av min väckarklocka??!
Nog om det! Anledningen till att jag tyckte mig vara välförtjänt av en stunds vila såhär på söndagkvällen var att jag spelat kubb och fotboll hela dagen i snön, grillat korv, lekt med hund/lekt hund, druckit after eight (inte the mornin') och racercyklat i snön en del. Plus att jag var uppe rätt tidigt och fogade min numera mosaikbeklädda vägg i köket, och gymmade en sväng. Ja, jag blev trött alltså. Men det var härligt, jag älskar att vara ute och leka i snön! Ju mer snö, desto bättre, och nu kan man inte klaga på att det är för lite snö i alla fall! Dessutom känns det bättre, då jag slipper vara så förbaskat avundsjuk på alla mina Sundsvallsvänner som är i Vemdalen just nu på Student Skiweek, och fyller dagarna av precis sånt här. Plus en massa skidåkning och fest såklart. Okej, jag erkänner. Jag är avundsjuk ändå. Obotligt avundsjuk. fan.
°
°°

Jag var väldigt glad i slutet på förra veckan. En underbar glädje som kom innifrån, som inte någon annan hade fått mig att känna, vilket är en av de saker jag trivs allra bäst med hos mig!
Det är underbart att vara glad med vänner. Fantastiskt underbart! Det är inte så! Men att kunna vara bara med sig själv, och vara sådär sprudlande glad, det är ju fantastiskt bra och behändigt!
Dock blev jag lite småless ändå i helgen, för att så kul är det ändå inte i längden att vara med bara sig själv. (även om det var en väldigt glad själv jag var med då) Jag hade tänkt jag skulle ta det lugnt på fredagen, och bara fixa hemma, för att vara pigg till lördagen. Men det blev liksom lite jobbigt i längden. Jag. Ensam. På en fredagkväll. Tur att Ruben kom förbi ett par timmar mot slutet av kvällen och drack te, och snackade lite skit med mig. Då kändes allting plötsligt bättre!
°
På lördagen hade jag en mysig och ganska produktiv dag med mamma. Men att mäta mosaik och sedan såga den exakt som man mätt var svårare än jag nånsin kunnat ana. Phew! Det tog sisådär 4 timmar. Sen var det ju pilligare än jag trott att sätta fast mosaiken i väggen med fixet än vad jag hade förväntat mig. Och fogandet sen, pilligt värre! MEN, det gick!
Först fick mosaiken/kaklet agera fruktskål



Och sen frukostbord..



Sen åkte sågen fram.. Winnerbäcks låt 'jag hugger i sten' gick på repeat i huvudet.



Mäta,mäta,mäta..Mäta fel, mäta igen



Här skulle det upp! Före-bild!



Färdigsågat och färdigmätt!



Kladda och trycka. Lite som ett pussel var det!



Tadaaa! Halfway there! =)



Sen åt vi middag. Välförtjänt! Jag var dödshungrig.



Fuskigt lördagslyx. Färdig potatisgratäng toppat med cheddar, rullader med bacon, mozzarella och basilika. Klart under kvarten.




Och i morse kom fogen på plats också! Efter-bild. Nöjd!



Mobilen dog när jag skulle fota lekar och danser ute idag, och korvgrillning, så får hänvisa till facebook där tror jag. Såg att det var en och annan kamera och mobil framme. =)
Dock har jag fotat lite annat som jag hunnit med i helgen..
Jag måste verkligen göra något åt det förskräckliga elementen, men nu har mina spetsgardiner fått sällskap av ett par helsvarta, så att den porriga tonårsrumsfeelingen försvann. Skönt!



Inte alls fulländad, då lejonet är för högt upp, men snart så. I sällskap med en elefant och en lejonhona. Snart på en vägg nära dig! (eller jag menar, hos mig)



Mitt gulliga sovrum blev ännu lite gulligare, och kanske töntigare. Men jag gillar det faktiskt. Så då får det vara så!


Ja, men gör det nu då!! ;)




Nej hörnini, nu ska jag läsa en sväng innan jag går och lägger mig. igen. Jag är faktiskt trött på riktigt igen! haha..
°
Kakmonstret


Kommentarer
Postat av: Maya

Men så fint du har det. Helimponerad över mosaiken. Så snyggt!

2012-01-23 @ 07:11:21
URL: http://mayasblogg.wordpress.com
Postat av: Karin

Men hej!

Tänkte det är bäst jag kommenterar tillbaka här, annars ser du väl inte att jag svarat! =) Tack för alla kommentarer, alltid kul! Och kul att du gillade mitt verk i köket här hemma..



Va härligt det låter att du kommit igång ordentligt Maya! Det är ju grymt med träning, eller hur?! Jag är som sagt också igång igen, efter en höst med mycket förkylningar..=)

Hur har det gått med nya boendet? trivs ni? är det på obegränsad tid, eller hur länge blir ni kvar?

Hoppas jag får se dig en sväng nästa gång jag är hemma i stockholm!

kram kram

2012-01-23 @ 17:18:35
URL: http://karindahlqvist.blogg.se/
Postat av: Hammelicious the Suspicious

Du upphör aldrig att förvåna, alltså. Sjukt imponerande grejor.

2012-01-27 @ 02:11:43
URL: http://hammed.blogg.se/
Postat av: Karin

Haha, fantastiskt Hammed!! Att du har en blogg också alltså..;)

2012-02-18 @ 22:02:30
URL: http://karindahlqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0