Fredagslyx

Idag har jag haft en sån där bra dag. I alla fall på många sätt! Jag vaknade av mig själv klockan 8.00 och var oförskämt pigg, med tanke på att jag hade varit med på pubrunda för de nya dietistnollorna igår, och inte somnade förrän tidigast ett. Det är klart, det var ju inte så sent, men ett par öl gör ju ofta inte att man blir piggare dagen efter. Nog om det! Jag var pigg i alla fall, och hann diska och duscha och äta och packa innan skolan kallade.
Väl i skolan kände jag mig för första gången hemma! ja, alltså..
När jag parkerade cykeln mötte jag fina Filippa, som jag känt sen jag var tio år eller så. Fick sällskap med Gurra och Adam till klassrummet, som ju såklart var fullt med kändisar. ;)
Efter föreläsningen gick vi till lunchrummet där jag hittade några nollor, som såklart hade varit med på pubrundan dagen innan, och tjattrade lite med. När jag sen satt ute i korridoren en sväng kom två av tjejerna från termin 3, som också varit med på pubrundan. Såklart! Vi babblade lite, men sen var det dags att bege sig mot planeringsmöte. På vägen hittade jag mina fina Jocke och Ruben, som jag såklart alltid gillar att träffa.
Och sen blev det lite layoutande och planerande för mig, Carina och Ulrika. Riktigt duktiga var vi!
Så, vad jag menar med att jag kände mig hemma var att jag hela tiden träffade trevliga, mysiga människor som jag känner! Sådär som det ju egentligen alltid ska vara!
^^
*


Nog om det.
Sen bar det iväg till gymmet. Det var där Fredagslyxen började på allvar. Jag unnade mig ett ordentligt långt träningspass, över 1,5 timmar. Trots att det var tokfullt i gymmet var det faktiskt helt ok!
Väl hemma så blev det ett varmt bad och god middag. Ruben kom och hängde lite också, o vi bakade en kladdig kladdkaka, snackade en hel massa, ramade in djur, lyssnade på musik och handlade lite. Myspys!

*
Imorgon blir det nog ingen träning för mig faktiskt. Min stackars lilla slitna kropp måste ju få vila upp sig lite i alla fall! Har tränat 11 gånger de senaste 12 dagarna. Men dock blir det tidig uppgång för surdegsbrödbak, och sedan brunchfixande och lite städande och plockande. Å sen blir det en sväng på stan, och planerande av kvällens middag! =)
Senare på kvällen blir det förhoppningsvis kalas hos Cissi och Jonas, wihoo!, och sedan lite galej. På Norrlands hoppas jag. För dit ska ju "alla"! =)
*

Nej, nu är det slut på detta tomma prat, jag ska ju sova!!
Får bannemej sova sju kvart i timmen om jag ska få ordentligt med sömn inatt!
Kram på er!
/Kakmonstret

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0