mmm mmm mmm...

Lika dåligt med tid idag. Nästan snäppet sämre faktiskt, då de senaste fem timmarna inte alls gått till plugg..som de väl kanske borde gjort. Men har å andra sidan haft lite möte, diskuterat viktiga saker, tränat och lagat middag. Och det finns ju ändå tre pluggtimmar kvar idag. Får köra gärnet då helt enkelt!

Men jo! Det som är så himla mycket mmmmm är ju min middag. Kom hem från skola och gym, rätt ordentligt hungrig, men hade ingen aaaning om vad jag skulle hitta på till middag. Men sen så såg jag den..Fänkålen!
Så ljusgrön och fin.. lockande! Ur frysen fiskade jag upp en bit lax och i kylen rotade jag rätt på aiolin som blev över efter helgen. Fänkål och lax gifter sig rätt bra, som ni säkert vet. Och även denna gång!
Medan jag duschade fick fänkålen hoppa in i ugnen, skivad och med lite olivolja och peppar på.
När jag kom ut slängde jag laxen i grillpannan och försökte ge den lite snygga ränder. Gick sådär.
Aiolin spädde jag med pressad citron, för att få den lite fräschare och lösare.
Kanske inte ser så fancy ut, men I promise you, it was goood! =)









Så här liten och söt var min matsäck för dagen. Banan på fm, kycklinggryta m mathavre och sallad till lunch, och kvarg med bär och frukt innan träning. Lagom mycket att släpa på och diska, hehe.



Nu, en liten, liten mörk chokladbit och en himlans massa läsning!
Karin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0