My boyfriend is like my iPad. I don't have one.

Jag var bara tvungen att stjäla den litegrann. För det stämmer ju faktiskt!
..men å andra sidan skulle jag nog hellre ta iPaden i dagsläget. Den är betydligt lättare att hantera och gör alltid det man ber den om. Fast..det är klart, den är ju lite hård att kramas med. Och jag gillar ju att kramas.
Men det är troligen ordentligt mycket enklare att hitta en bra och fin iPad än en likadan pojk, så jag tror jag satsar på den enkla vägen ändå, om jag ska satsa på nåt.

Nog om det. Det har varit en bra helg. En ganska lugn sådan, men den har gått väldans fort!
Mest varit hemma faktiskt, förutom en tur på stan i lördags och en promenad i det underbara vädret idag. Och så lite pizzahäng. Fast, jag åt ju kebab mest.

På lördagmorgonen var jag uppe gristidigt för att sätta degen till årets första surdegsbak. Det blev lite dåligt med jästid ändå tyvärr, så det blev inte så mycket volym på bröden, men så kan det gå. Vid elvasnåret fick brödet helt enkelt vara färdigt, för då var det brunchdags här hemma. Hade finbesök från Norge, så passade på att lyxa lite extra. Mysigt värre!
Efter brunchen planerade vi lite middagsmat, och gav oss sedan ner på stan för lite bolagetinköp, lite shoppande (jag köpte en "muffinsplåt" som vi gjorde röstibakelser i sen) och lite matinköp!
Amerikanska pannkakor med bacon och blåbärshonung, surdegsbröd med frukt och nötter,
bär- och fruktsallad, blodapelsinjuice, färsk frukt och earl grey-te.




När vi kom hem igen satte vi genast igång i köket.

Till 'förrätt' friterade vi egna chips med peppar och vinägersmak och dippade i en maffig aioli.
Vi skulle dricka öl till, men glömde bort oss, och fortsatte på zinfandeln (7 deadly sins), vilket iofs inte var fy skam.






Ört och vitlöksrostad ryggbiff med röstibakelse, balsamicoreduktion med portvin och rödvin och confiterade tomater.


Till efterrätt åt vi créme brulêe gjord på färsk vanilj, direktimporterad från sydafrika, med en annanas och passionsfruktssallad till. (fick massor av mamma och pappa när de kom därifrån förra veckan!)
Missade att fota, typiskt då!


Och sen blev det mer öl. Tror det här var Punk Ipa, där jag hade turen att få den
bästa omgången. Med smak av fläder och kåda..mmmums!!




Mina ljus fick en knäpp och rann över totalt! Lite sådär 80-talsromantiskt.


-Söndagspromenix-





Uppsala är allt bra vackert. Och vintern likaså. Mera sol åt folket!




Kramar i vinterkylan

/Kaka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0