Vårrullar och Fisksoppa

Klockan är massor. Eller ja, över tolv. Med tanke på att jag måste vara färdigduschad innan klockan sju imorgon, så är klockan ganska mycket. De stänger av värme och då även varmvatten här hela dagen, så borde försöka undvika att vara hemma, och framför allt undvika att duscha. Även om det skulle passa bäst att sitta hemma just imorgon. Hum!

Om man knappt lyckas få upp händerna till huvudet när man ska tvätta håret, har man tränat axlarna ordentligt då? Det tror jag i alla fall! Puh!

Idag har jag ätit middag och spelat Settlers med Jonas och Cissi. Det gillade jag. Cissis tröttfniss smittade av sig på mig, som ju egentligen inte alls var speciellt trött. Jag blev bara fnissig. Sådär obotligt fnissig, fast jag egentligen inte hade någon anledning. Mysigt!
Jonas hade fyllt år när de var på Sri Lanka, så det vart födelsedagsdrink och tvårätters. Fast, efter att vi ätit en liten del av det gigantiska berget av egengjorda vårrullar så var vi egentligen lite för mätta för att äta fisksoppan som jag hade gjort. Men alla fick i sig en liten portion. Tomatsoppa med fänkål och torsk. Och räkor. Och örtaiolicreme. Japp. Päronchoklad och vindruvor passade bra till Shiraz Cabernet'et vi drack!
*
Nu kliar det i ögonen, och sängen ropar på mig. Tandborsten också!
/Karinson!

Kommentarer
Postat av: Maya

Hej igen!



Jo det är otroligt skönt att vara igång igen. Jag känner mig så mycket piggare och har 10 gånger mer energi. Så det är verkligen toppen!



Jo det går väl helt ok med boendet, men det är lite jobbigt att hon vi hyr av har så mycket av sina grejer kvar så det blir fort rörigt när man inte vet vad man ska göra av allt. Sen längtar vi efter att ha nåt eget så vi funderar på att köpa så småningom. :)

Hur trivs du i Uppsala då? Hur många år plugg har du kvar? Kan väl inte va så länge nu va?

Och ja, det är bara att du hör av dig när du är hemma nångång, så hittar vi på nåt.

Kram

2012-01-27 @ 17:58:04
URL: http://mayasblogg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0